Rory Sutherland: Life lessons from an ad man
Advertising adds value to a product by changing our perception, rather than the product itself. Rory Sutherland makes the daring assertion that a change in perceived value can be just as satisfying as what we consider “real” value -- and his conclusion has interesting consequences for how we look at life.
광고는 상품 자체를 바꾸기보다는 상품에 대한 우리의 인식을 바꿈으로써 부가가치를 창조합니다. 서덜랜드는 이렇게 인식된 가치가 우리가 "진짜" 가치라고 인정하는 것들만큼이나 만족스러울 수 있다는 과감한 주장을 펼칩니다. 그가 내리는 결론은 우리가 인생을 바라보는 관점에 흥미로운 영향을 줄 것입니다.
출처 : TED
http://www.ted.com/talks/rory_sutherland_life_lessons_from_an_ad_man.html
'빛나는 광고들' 카테고리의 다른 글
페덱스(FedEx) 광고 (0) | 2012.12.02 |
---|---|
Dumb Ways To Die - Melbourne Metro (0) | 2012.11.22 |
광고 회사 순위 및 목록 (1) | 2012.07.21 |
마케팅, PR, 광고, 브랜딩의 차이점 (0) | 2012.07.16 |
주요 광고홍보 회사 지원 자격 (0) | 2011.09.10 |