본문 바로가기

고장난 라디오

The Cranberries - Ode To My Family





The Cranberries - Ode To My Family


 Doo, doo, doo, doo, doo, doo, doo, doo...

Understand the things I say, don't turn away from me,
'Cause I've spent half my life out there, you wouldn't disagree.
Do you see me? Do you see? Do you like me?
Do you like me standing there? Do you notice?
Do you know? Do you see me? Do you see me?
Does anyone care?

제가 말한걸 이해해주세요, 절 외면하지말아줘요
제가 저 밖에서(가족과 떨어져) 인생의 절반을 보냈다고해서 말예요.. 당신은 동의하지 않겠지만요
절 보고는 있어요? 제가 보이긴 하나요? 절 좋아는 하나요?
거기 서있는 저를 좋아는 하나요? 알고 있는거에요?
알고 있는건가요? 절 보고 있어요?
하긴 그게 무슨 상관일까요..

Unhappiness where's when I was young,
And we didn't give a damn,
'Cause we were raised,
To see life as fun and take it if we can.
My mother, my mother,
She hold me, she hold me, when I was out there.
My father, my father,
He liked me, oh, he liked me. Does anyone care?

어린 시절을 보냈던 곳에서의 불행..
그때 우린 전혀 개의치 않았어요
우린 이미 다 자랐으니까요
즐거움으로 삶을 살고 할수있는데까지 그걸 누리기 위해서 말예요
우리 어머니, 어머니..
엄마는 내가 밖에 있을때 날 붙잡아 주셨어요, 날 지탱해 주셨죠
우리 아버지, 아버지..
아빠는 절 좋아했어요, 오, 정말 그랬지요. 하긴 그게 무슨 상관일까요..

Understand what I've become, it wasn't my design.
And people ev'rywhere think, something better than I am.
But I miss you, I miss, 'cause I liked it,
'Cause I liked it, when I was out there. Do you know this?
Do you know you did not find me. You did not find.
Does anyone care?

제가 이렇게 된 것을 이해해주세요, 이건 제 계획이 아니었어요
세상 모든 사람들은, 제가 된 것보다 더 나은걸 생각하지요..
하지만 밖에 떨어져 있을때, 전 당신이 그리워요, 그리워요..
전 그걸 좋아했으니까, 좋아했으니까요. 이거 아세요?
당신이 절 찾지 않았다는거 그거 알아요? 저를 찾지 않았어요.
하긴 그게 무슨 상관일까요..

Unhappiness where's when I was young,
And we didn't give a damn,
'Cause we were raised,
To see life as fun and take it if we can.
My mother, my mother,
She hold me, she hold me, when I was out there.
My father, my father,
He liked me, oh, he liked me.

어린 시절을 보냈던 곳에서의 불행..
그때 우린 전혀 개의치 않았어요
우린 이미 다 자랐으니까요
즐거움으로 삶을 살고 할수있는데까지 그걸 누리기 위해서 말예요
우리 어머니, 어머니..
엄마는 내가 밖에 있을때 날 붙잡아 주셨어요, 날 지탱해 주셨죠
우리 아버지, 아버지..
아빠는 날 좋아했어요, 오, 정말 그랬지요.

Does anyone care?... [X9]
Doo, doo, doo, doo, doo, doo, doo, doo...

하긴 그게 무슨 상관일까요..






http://riversings.tistory.com/entry/The-Cranberries-%ED%81%AC%EB%9E%9C%EB%B2%A0%EB%A6%AC%EC%8A%A4-Ode-To-My-Family


'고장난 라디오' 카테고리의 다른 글

ABBA - The Winner Takes It All  (0) 2015.03.13
015B - 그녀에게 전화오게 하는 방법  (0) 2015.03.01
윤종신 - 지친하루  (0) 2015.02.26
에코 - 행복한 나를  (0) 2015.02.01
Maroon 5 - Animals  (0) 2015.01.17